Саидова Патимат Абдулкадировна, воспитатель ДОУ

Разработка мероприятия "Конкурс чтецов" (на даргинском языке)

МКДОУ «Детский сад, с. Маммаул»

 

 

Конкурс чтецов

 

« Родной язык, ты дорог мне и 

так велик!»

 

 

 

Подготовила воспитатель старшей группы Саидова П.А

 

 

 

Маммаул, 2018 года

«Детство- прекрасная пора»

Цель: Создания условий для познавательного, речевого и художественно-эстетического развития детей;

-воспитание положительного, эмоционального отношения к литературным поэтическим произведениям;

-формирование у дошкольников навыков выразительного чтения, артистических умений;

-выявление лучших чтецов среди детей, предоставления им возможности для самовыражения таланта.

Условия конкурса:

1.Интонационная выразительность речи.

2.Правильное литературное произношение.

3.Подбор костюма, атрибутов, соответствующих содержанию исполняемого произведения.

Вед: Ват!айс. гъайАминатАбдулманаповала

Дила цаэсил симкьра,

Ват!ан, х!уни бакьири,

Бег!ла г!ергъиси гьигьра

Бирар х!у урк!илабли.

Дила цаэсил ганзра.

Ват!ан, х!езиб кац!ира,

Бег! г!ергъти гунзрира

Нуни х!езир керц!исра.

Салам, ах!ерти гьалмагъуни, дишт!ати дурх!ни, нушила шадлихъличи дак!ибти г!ях!ли. Ишбарх!и нуша гьишар цах!надикибтира, иш анхълизи башути бишт!ати абзбушес. Гьилдала пагь чебаис.

Нушила хулалгъуна мурад саби абала мезлики диги ак!ахъис, гьилди хъумх!артахъис. Абала мез хъумарталли, ил цугбуцис ирар дунъя буъниличил.

-Ах!ину дурх!ни (дурх!налажаваб)

Ишбарх!иликид бах!бихьили, нушали пикрибаркьилра, гьар дус биркьис гьиш гъуна абз, ва ил г!ядат битаахъис.

Х!ушали балуливан, гьар абзлизиб, х!язлизиб биранти саби кьимат кабалтанти халкь. Гьиш дас гьамадли х!ебирар дурх!нала урк!би хумардаркьис. Ил хуласи жавабла х!янки саби.

Абз бех!бикайчи, нам жеребьевка баркьис бигулра.  (Бирулра жеребьевка)

Х!ебелли бах!бирхьаг!а нушила конкурс.

-Х!ядурлирав, дурх!ни

-Жюрилачленти, х!ядурлира -Бах!бирхьаг!а!

Цаэсил лявкьан, цала луг!и касибил

1. БагамаеваУмукурсум

2.Магомедов Муталим

3.Абдуллаева Залина

Гьари, дурх!ни, х!ушам багьираби дигахъули дирудав:

1.Малх!ямли гъайрик!ули

Дунъя бахьухъурси нам

Дунъяличир ца лерси

Дурхъаси, ва жагаси

Бег!лара г!ях!на сари (аба)

2.Янира х!ебра ранг барсх!ебиркьан (ёлка)

3.Ца абала–шал узи.

Амма мешути ах!ен (т!улби)

4.Хьанц!а заклизиб-

Верх! Рангла рахаж (зурх!яб)

5. Хьанц!а саби, цулбар саби,

Майдунти умц!у, х!яйван къача дурцу (бец!)

Тамандиуб нушила багьираби.

4.Минатуллаева Марьям, гъай халкьла, « Дила ши»

5.Нуцалханова Эльвира-гъай Хаппалаевла, «Дила дурхъаси Ват!ан»

6.Саидова Фатима-гъай халкьла, «Дубурла вава»

Бамсриихъуси манзил (физминутка)

-Гьанаг!а цабара бамсриихъаг!а.

Тях!мачул дам диркьг!а

Дам-дам-дам.

Някъбачул  хъатбиркьаг!а

Хъат-хъат-хъат

Х!улбаан  ч!ип!диркьаг!а

Ч!ип!-ч!ип!-ч!ип

Хъуц!руми  шишдиркьаг!а

Шиш-шиш-шиш

Гьачам-ита, гьачам-иша

Жургъдухъиная гьачам

Ц!уц!диая гьачам-к!ийна

Някъби ахъдуцая ахъли

Ца-к!ел, ца-к!ел

Кадиръэх!е мусначи.

7.Джупанова Субижат-гъай Омарла Батырайла

8.Арсланова Бурлият-гъай Р.Рашидовла, «Майла макьамти»

9.Саидова Раисат-гъай Аминат Абдурашидовала

10.Омаров Тагир-гъай Аминат Абдурашидовала, «Аба»

-Г!ях!си, баркалла. Жагали дурада назмурти.

-Гьари, чили далал дила суаллис жаваб.  Дурх!ни, х!ушани балулрав, чини сарри лук!анти назмурти

-макьам лук!аниллив

-сурат биркьаниллив

-Поэтунали. Духути дурх!ни.

(Дурх!нас граммотаби дурт!ан замана)

Вед: Таманбиуб нушила конкурсра. Молодецуни дурх!ни. Баркалла хулал баг!тас, гьихай жагали дурх!ни х!ядурбаркьнилис.

Нам назму белч!ес  бигулра, белк!унил саби студентка ДГУ-ла, Саидова Мадинали «Дила Мяммаула ши»

Вег!ла ши-шантачила

Делч!ун далай чумлира,

Ну ак!уб шиличила

Дезарик!улра нура.

Гьарахъларад дурхьулра

Х!ед дуц!арти саламти,

Х!у алав дубуртачир

Дерхъиб вава-кьарличи.

Ч!акнала дуклумала

Ц!акь леб х!ела уршбазиб,

Кункли урцул гьунуц!ла

Жагадеш леб рурсбазиб.

Бузерилат  гьабкьябар,

Бурямван хъярхъти гъубзнар,

Пахрубирулра х!ечи,

Дила Мяммаула ши.

12 марта 2019 в 21:18

Сайт размещён на портале МААМ. Используя МААМ принимаете Соглашение и Обработку данных.